שיח הפרשנים: "ההפגנה מחר היא המבחן של הימין"

אבי יעקב No Comments on שיח הפרשנים: "ההפגנה מחר היא המבחן של הימין"
צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פרשני "המהדורה המרכזית" אבי רבינא, כתב הפוליטי של "קול חי" ומני גרא שוורץ יועץ אסטרטגי, בתוכנית שהוגשה על ידי איתי גדסי התייחסו להתנהלות התמוהה של ראש הממשלה, נפתלי בנט שהגיע היום לחטמ"ר שומרון אך התעלם ממצביעיו ביישוב הסמוך, בית אל. אבי רבינא: מלבד ההתעלמות התמוהה ממצביעיו, בנט מנסה להתחמק מלענות להם, בנט מסרב לתת גיבוי לחברת מפלגתו, עידית סילמן אמרה שיוטל וטו על שר הבריאות, ניצן הורוביץ בסוגיית חוק החמץ".

מני גרא שוורץ: לא חיכיתי לאיזשהי שורה, או צעד של סיעת ימינה. הבעיה המרכזית של בנט שהוא השתית את המפלגה שלו על נוכלות. ךלא ציפיתי לשום דבר בסוגיית החמץ. מה שכן היה בביקורו של בנט בשומרון הוא ההתבטאות שלו בסוגיית המעון הרשמי. נראה שהסיפור בעניין איך יתנהלו הדברים בשיפוץ מעון ראש הממשלה ומהכספים הרבים שנשפכים מכיסנו עליו, עשרות מיליוני שקלים".

אבי רבינא: "מה שישתנה עכשיו, זה משמעותי. מאז שבנט נבחר יש הפגנות במהלך השבוע מול ביתו, מדי פעם ח"כים מהליכוד משתתפים. עד היום היה כל מרחוק, ולא כמו מול בלפור".

אבי רבינא: נשים את הדברים על השולחן, לא חדש שיש מתקפות בכנסים פוליטיים. אבל יש מתקפה מילולית ויש מתקפה פיזית וגם המתקפה הפיזית תלוי מי עשה אותה. מה שהיה אתמול אלו עובדים של המקום מטעם המפלגה. והפעיל, שבהתחלה שר המשפטים, גדעון סער ניסה לטעון שהוא לא מזוהה עם המפלגה, ובסוף התברר שהוא אכן פעיל שניסה לדרוש הבהרות בנוגע לזגזוג של מפלגתו".

איתי גדסי: "אני צריך להגיד תודה לאריה דרעי, יו"ר ש"ס שלפני תקופה השתתפתי בכנס שלו באלעד והוא ביקש ממני להפסיק לצלם כי זה אירוע פרטי. נס שלא היכו אותי" אמר גדסי בחיוך.

גדסי הוסיף לגבי הפגנת הימין אותה מנסים להרים בימים הקרובים: "דיברנו רבות בחודשים האחרונים על הפגנה שהימין מארגן, כולם מבינים שרק החרדים יכולים לארגן הפגנת ענק אמיתית. יש דעות שונות בקרב מנהיגי הציבור החרדי, אריה דרעי פרסם את ההפגנה ואני מעריך שהוא גם ישתתף בה".

אבי רבינא: "הכוח של הימין הרבה יותר גדול, אבל הוא לא מצליח להרים הפגנות כמו שאנחנו רואים. לכן, זה מבחן הכוח של הימין ושל נתניהו. אם זה ייכשל אפשר לסגור את הבאסטה. הציבור החרדי, לא יבוא אתמול גפני היה בבית הרב אדלשטיין שאמר שזו לא העת להפגנות ולכן יהדות התורה בוודאי לא בפנים, גם אריה דרעי הביע תמיכה רפה"



0 תגובות